ΕΕΠ: Κοινωνική λειτουργός: Μαλανδράκη Κατερίνα, Εκπαιδευτικός εργοθεραπείας: Φυτράκη Αγγελική, Ψυχολόγος: Δημητρίου Παντελής, Νοσηλεύτρια: Ιωακείμ Γεωργία, ΕΒΠ: Πολυχρονάκη Ελένη, Κουταλώνη Κατερίνα
ΕΕΠ - ΕΒΠ
20 Μαΐου 2020
Γεια σας παιδιά!!!
Ελπίζω να είστε καλά και να χαμογελάτε.........
Το καλοκαίρι είναι πολύ κοντά μας και όλοι μας έχουμε μείνει στο σπίτι για αρκετό διάστημα. Ήρθε η ώρα να ξεκινήσουμε τις βόλτες μας στην παραλία και τις βουτιές στην θάλασσα μετά τον εγκλεισμό, αξίζει τον κόπο.
Ας οργανωθούμε:
- Καπέλο
- Αντηλιακό
- Μαγιό
- Ομπρέλα Θαλάσσης
- Παιχνίδια για την άμμο
- Πετσέτες παραλίας
(Προτρέψτε το παιδί σας να χτίσει με άμμο, να περπατήσει ή να τρέξει κατά μήκος της ακτής, και φυσικά, να παίξει στο νερό. Για να μειωθεί το άγχος λόγω της επαφής με την άμμο πάρτε κουβαδάκια και παιδικά εργαλεία για σκάψιμο, παπούτσια παραλίας, επιπλέον ρούχα, και μεγάλες κουβέρτες για τον έλεγχο της ποσότητας επαφής με την άμμο, εάν είναι απαραίτητο.)
Παρακάτω προτείνονται μερικές ιδέες ώστε τα παιδιά να απασχοληθούν ευχάριστα και δημιουργικά στην παραλία.
- Χτίσιμο πύργου
Παροτρύνουμε το παιδί να συγκεντρώσει ότι υλικά χρειάζεται (κουβαδάκια, φτυάρια, πετρούλες ξυλαράκια κλπ) σε ένα σημείο ώστε να είναι κοντά του .
Φτιάξτε με το παιδί σας το εσωτερικό του πύργου.
Φτιάξτε απλά τους τοίχους στο πλάι και χωρίστε το μέσα σε δωμάτια. Καλό θα ήταν να αφήσετε το παιδί να διαλέξει το κάθε δωμάτιο τι θα είναι Έπειτα, προσπαθήστε να το διακοσμήσετε, να προσποιηθείτε ότι αυτή η μπαλίτσα άμμου είναι η καρέκλα,κρεβάτικ.τ.λ. και να τα τοποθετήτε στο δωμάτιο που θέλετε. Είναι μια καλή ευκαιρία να μάθει το παιδί σας τα έπιπλα και τις συσκευές καθώς και σε ποιο δωμάτιο βρίσκεται το καθένα.
- Γέμισε το κουβαδάκι
Τοποθετούμε ένα κουβαδάκι σε ένα συγκεκριμένο σημείο, μερικά μέτρα μακριά από την ακτή και ζητάμε από το παιδί να το γεμίσει φέρνοντας νερό με τις χούφτες ή με ένα ποτηράκι.
- Παιχνίδια με μπάλα
Παίζουμε με μπάλα θαλάσσης σε όρθια θέση βόλεϊ και διάφορες παραλλαγές του. Το παιδί πιάνει και πετάει τη μπάλα..
- Σχήματα στην άμμο-Γράψιμο στην άμμο
Μαζεύουμε πέτρες και βότσαλα από την παραλία σε διάφορα μεγέθη. Με τη βοήθεια τους φτιάχνουμε σχήματα πάνω στην άμμο και ζητάμε από το παιδί να τα αντιγράψει με το δάχτυλο μας ή με ένα ξύλο μπορούμε να γράψουμε ή να ζωγραφίσουμε στην άμμο.
- Άμμο -άνθρωπος
Ή αλλιώς ο χιονάνθρωπος του καλοκαιριού.
- Μποουλιγκ
Αφού λοιπόν έχουμε προμηθευτεί μπάλες ή μπαλάκια τένις, χτίζουμε πύργους με άμμο και ώρα για σημάδι.
- Κυνήγι χαμένου θησαυρού
Πρέπει να ψάξουν να βρουν όσα περισσότερα κοχύλια μπορούν. Μόλις τα μαζέψουν πρέπει να τα απλώσουν και να βρουν ένα όνομα για κάθε κοχύλι με βάση κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του, όπως για να παράδειγμα "Αυτά τα κοχύλια θα είναι ο κύριος Πολύχρωμος, ο κύριος Τρύπιος και η κυρία Ριγωτή!!!". Αφήστε τη φαντασία τους ελεύθερη, αν χρειαστούν βοήθεια τονίστε τους κάποια από τα χαρακτηριστικά του κάθε κοχυλιού.
Μερικές ιδέες για να περνάτε όμορφα με τα παιδιά σας στην παραλία εκτός από το κολύμπι και τα παιχνίδια μέσα στο νερό.
Πάμε να γνωρίσουμε τα ζωάκια της θάλασσας :
Παιδιά σας χαιρετώ
Θα τα πούμε σύντομα
Με αγάπη
κ. Αγγελική
15 Μαΐου 2020
Αγαπημένα μου παιδιά γεια σας ,,,,,,
Ελπίζω να είστε καλά και να χαμογελάτε........
Τώρα που τα μέτρα χαλάρωσαν νομίζω ότι θα αρχίσατε να βγαίνετε έξω
1. για περπάτημα

2. για ποδηλασία

3. με το πατίνι

να θυμάστε τον φίλο μας τον ΚΟΚ να κινήστε με ασφάλεια για να τον δούμε ποιος είναι: https://www.youtube.com/watch?v=4ed_ajTnUuE&t=391s
πάμε να θυμηθούμε τα σήματα της τροχαίας :
και φύλλα εργασίας σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή με τα σήματα της τροχαίας
https://www.kindykids.gr/images/stories/kykloforiaki-agwgi/kykloforiaki-agwgi-fylla-ergasias.pdf
επίσης παιδιά να μην ξεχνάμε ότι πρέπει να ακολουθούμε και τους κανόνες υγιεινής μην ξεχνιόμαστε καλό πλύσιμο χεριών :

να περνάτε καλά και θα τα πούμε σύντομα
με αγάπη
κ Aγγελική
[οτιδήποτε θέλετε να ρωτήσετε
angelikifytraki@gmail.com]
13 Μαΐου 2020
Στοματική υγιεινή - Εκπαιδευτικό video
Κουταλώνη Κατερίνα (ΕΒΠ)
6 Μαΐου 2020
Γεια σας παιδιά ακόμα είμαστε μακριά .....
Ελπίζω να είστε καλά και να χαμογελάτε........
Εύχομαι σε όλους καλό μήνα και παιδιά έχω να σας πω ένα μυστικό ...........
Ωχ ξεχάστηκα θα το μάθουν όλοι,,,,,,
δεν πειράζει την Κυριακή 10 Μαΐου γιορτάζει η
ΜΑΜΑ
να θυμάμαι:
- Να την κάνω μια μεγάλη αγκαλιά
- Να της πω σ' αγαπώ
- Να της δώσω ένα λουλούδι και ένα γλυκό φιλί
- Να της αφιερώσουμε ένα τραγούδι
και
- εάν της αρέσει και ένα δεύτερο τραγούδι
και εάν προλαβαίνουμε να της φτιάξουμε μαζί μια κατασκευή είστε έτοιμοι ξεκινάμε.......
Καλή επιτυχία παιδιά
θα τα πούμε σύντομα
ΜΕ ΑΓΑΠΗ
κ. ΑΓΓΕΛΙΚΗ
6 Μαΐου 2020
Ο Μικρός Covid-19:
"Θέλω μανούλα κάτι να σου πω"
"Μόνο εσένα αγαπώ τόσο πολύ"
Σας φιλώ!
η κυρία Ελένη (Ε.Β.Π)
6 Μαΐου 2020
Αγαπητοί γονείς και μαθητές του ειδικού σχολείου μας,

Την Κυριακή 10 Μαΐου 2020 (δεύτερη Κυριακή του Μαΐου) είναι η παγκόσμια ημέρα της μητέρας. Είναι μία κινητή γιορτή αφιερωμένη σε κάθε μητέρα με σκοπό να τιμήσει αυτό το ξεχωριστό πρόσωπο που είναι στενά συνδεδεμένο με τη μητρότητα, τη δημιουργία, την τρυφερότητα, την αγάπη... Η μητέρα αποτελεί ένα σημαντικό και ιερό πρόσωπο στη ζωή όλων μας, αφού έχει το προνόμιο της συνέχειας της ζωής. Ως στυλοβάτης της οικογένειας επιδιώκει την ενότητά της και διατηρεί ως πρόσωπο αναφοράς σχέσεις με όλα τα μέλη της. Με την φροντίδα της, την αγκαλιά της, τη στοργή της, την αφοσίωσή της ξέρει να ενθαρρύνει, να ξεκουράζει και να φωτίζει κάθε ψυχή. Εκφράζει ακούραστα το ενδιαφέρον για το παιδί της, διαβάζει τις ανησυχίες ή τις απογοητεύσεις στα μάτια του, το στηρίζει και το καθοδηγεί, χαίρεται με τις επιτυχίες του, κατανοεί τη θλίψη του και καμαρώνει με την πρόοδό του. Της αξίζει κάθε σεβασμός και αναγνώριση και αυτή η γιορτή είναι μία ευκαιρία για να της εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας, τον θαυμασμό και την αγάπη μας.
Εύχομαι σε όλες τις μητέρες των μαθητών του ειδικού
σχολείου μας Χρόνια Πολλά, με δύναμη, υγεία και αγάπη!!! Σας αφιερώνω από
καρδιάς τα παρακάτω:
Α)https://filanagnosia1pyr.blogspot.com/2012/05/blog-post_5654.html και
Με αφορμή τα παραπάνω, σας προτείνω τρεις διαφορετικές δραστηριότητες για τους μαθητές μας, έτσι ώστε να αξιοποιήσουν δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο τους, με τη δική σας καθοδήγηση όπου χρειάζεται. Εσείς, μπορείτε να επιλέξετε ποια/ποιες από τις παρακάτω δραστηριότητες ταιριάζει/-ουν στις ανάγκες του δικού σας παιδιού.
1) Παραμύθι: «Η ΚΟΥΚΟΥΒΑΓΙΑ ΚΑΙ Η ΠΕΡΔΙΚΑ»
Μια μέρα συνάχτηκαν όλα τα πουλιά και συμφώνησαν να βάλουν τα παιδιά τους στο σχολείο να μάθουν γράμματα. Ήβραν και δάσκαλο και τον διόρισαν. Άνοιξε το σχολείο κι επήραν τα παιδιά τους και τα έγραψαν. Ύστερα από λίγες μέρες, μερικά παιδιά πήγαν στο σχολείο και δεν ήξεραν το μάθημά τους. Ο δάσκαλος τα άφησε νηστικά το μεσημέρι. Μέσα στα παιδιά που έμειναν τιμωρία ήταν και το παιδί της κουκουβάγιας. Η κουκουβάγια, άμα είδε πως εσχόλασαν τα παιδιά το μεσημέρι και το μωρό της δεν εσχόλασε, επήρε λίγο ψωμί και επήγε στο σχολείο να του το δώσει. Καθώς επήγαινε, την έφτασεν η πέρδικα. Έμεινε κι εκείνης το μωρό της νηστεία, κι επήγαινε να του δώσει λίγο ψωμί. Λέγει η πέρδικα της κουκουβάγιας: - Να χαρείς τα μάτια σου, γείτονα· έχω πολλή δουλειά και σε παρακαλώ να πάρεις και του μωρού μου το φαΐ του. - Το παίρνω γειτόνισσα, λέγει η κουκουβάγια, αλλά δεν ξέρω το μώρο σου ποιο είναι. - Ω, λέγει η πέρδικα, όσο γι' αυτό, είναι πολύ εύκολο να το βρεις. Το μωρό μου είναι το πιο όμορφο μωρό του σχολείου! Η κουκουβάγια πήγε στο σχολείο. Παρακάλεσε το δάσκαλο, κι αυτός εδέχτηκε να δώσει το ψωμί του μωρού της. Ύστερα είπε του δασκάλου να την αφήσει να δει όλα τα παιδιά. Εκοίταξε καλά καλά, δεν ήβρε το μωρό τη πέρδικας. Εγύρισε πίσω, επήγε και ήβρε την πέρδικα και της έδωσε το ψωμί της και της λέει: - Τι να σου κάμω! Εκοίταζα μιαν ώρα και δεν το ήβρα το μωρό σου, γιατί μες στο σχολείο δεν ήταν ομορφότερο μωρό από το δικό μου!
2) Ζωγραφική: Κάνω δώρο στη μαμά μου αυτό που δημιούργησα...
ή την ζωγραφιά που θα την βρείτε στο:
3) Τραγούδι για τη γιορτή της μητέρας από τη χορωδία του Σπύρου Λάμπρου:
Δεχτείτε από τα παιδιά σας ως δώρο για τη γιορτή της μητέρας μια ζωγραφιά, ένα τρυφερό χάδι, ένα παιδικό χαμόγελο, μια κίνηση αγάπης...
«Σήμερα στη γιορτούλα σου
λουλούδια σου χαρίζω,
χαίρομαι όταν χαίρεσαι
κι' όταν πονάς δακρύζω.
Είσαι το λιμανάκι μου,
είσαι η συντροφιά μου,
να' σαι γερή και δυνατή
μανούλα μου γλυκιά μου.»

Υ.Σ: Σας υπενθυμίζω την εγγραφή του παιδιού σας στην e- class του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, στο μάθημά μου, για να έχουμε τη δυνατότητα να επικοινωνούμε με έναν επιπλέον τρόπο. Οδηγίες σας έχω στείλει εγγράφως στο προσωπικό σας email πρόσφατα.
Μέχρι την επόμενη διαδικτυακή επικοινωνία μας, εύχομαι να περνάτε όμορφα και να χαμογελάτε...
Είμαι στη διάθεση σας για ό,τι χρειαστείτε...
Κοινωνική Λειτουργός,
Μαλανδράκη Κατερίνα
Email: emmankater@gmail.com
Βιβλιογραφία:
https://www.sansimera.gr/worldays/22
29 Απριλίου 2020
Αγαπητοί γονείς και μαθητές του ειδικού σχολείου μας,
Χριστός Ανέστη, Χρόνια Πολλά! Εύχομαι το Άγιο φως της Ανάστασης να διώξει από την ψυχή σας το άγχος, τον φόβο, τη θλίψη και να φέρει τη γαλήνη, την ηρεμία, τη χαρά, τη δύναμη, την αγάπη και την ελπίδα για τη ζωή.
Την Παρασκευή 01/05/2020 υποδεχόμαστε τον Μάιο, τον πέμπτο μήνα του έτους, τον τρίτο μήνα της άνοιξης. Η φύση βρίσκεται στην πλήρη άνθησή της, πολύχρωμα και μυρωδάτα λουλούδια αναδύουν στον αέρα το άρωμά τους. Οι πεταλούδες και οι μέλισσες πετούν πάνω από αυτά, τα πουλιά κελαηδούν και χτίζουν τις φωλιές τους. Μικροί και μεγάλοι είναι χαρούμενοι γιατί αυτή την ημέρα γιορτάζουμε την Πρωτομαγιά, τη γιορτή των λουλουδιών, της άνοιξης, της βλάστησης και όχι μόνο... Αφού μαζέψουμε λουλούδια (έστω από την αυλή ή το μπαλκόνι του σπιτιού μας), κατασκευάζουμε ένα όμορφο και πλουμιστό πρωτομαγιάτικο στεφάνι για να τιμήσουμε το έθιμο της ημέρας. Αυτό το κρεμάμε στην εξώπορτα του σπιτιού μας, θέλοντας με αυτό τον τρόπο να καλωσορίσουμε τη φύση στο σπιτικό μας.

Με αφορμή τα παραπάνω, σας προτείνω τρεις διαφορετικές δραστηριότητες για τους μαθητές μας, έτσι ώστε να αξιοποιήσουν δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο τους, με τη δική σας καθοδήγηση όπου χρειάζεται. Εσείς, μπορείτε να επιλέξετε ποια/ποιες από τις παρακάτω δραστηριότητες ταιριάζει/-ουν στις ανάγκες του δικού σας παιδιού.
1. Δημιουργήστε το δικό σας πρωτομαγιάτικο στεφάνι:
Χάρτινη κατασκευή στεφανιού με τα παρακάτω σχέδια:
https://www.scribd.com/doc/91229768/περιγραμμα-στεφανιού#from_embed
https://gr.pinterest.com/pin/503629170806064886/
ακολουθώντας τις οδηγίες που θα βρείτε εδώ:
https://anthipatsouri.wordpress.com/2011/05/04/στεφανι-πρωτομαγιασ/
(τρόπος κατασκευής)
2. Ακούστε και τραγουδήστε τα παρακάτω τραγούδια:
3. Παρακολουθήστε την Πέππα το γουρουνάκι στο πικ νικ με την οικογένεια της και χαρείτε μαζί της:
Μέχρι την επόμενη διαδικτυακή επικοινωνία μας, σας στέλνω πολλά θερμά φιλιά και αγκαλιές!!!

Καλό και ευλογημένο μήνα!!!
Είμαι στη διάθεση σας για ό,τι χρειαστείτε...Κοινωνική Λειτουργός,Μαλανδράκη ΚατερίναEmail: emmankater@gmail.com
29 Απριλίου 2020
Χρόνια πολλά με υγεία εύχομαι σε όλους......
Αγαπητοί γονείς την προηγούμενη φορά αναφέραμε ότι η καραντίνα είναι μια ευκαιρία να ενισχύσετε τις:
ΡΟΥΤΙΝΕΣ προσωπικής φροντίδας και προσωπικής υγιεινής των παιδιών σας (χωρίς την πίεση του χρόνου ): χρήση τουαλέτας, πλύσιμο προσώπου, πλύσιμο δοντιών, ντύσιμο, προετοιμασία γεύματος, στρώσιμο κρεβατιού.
Η αυτοεξυπηρέτηση είναι ένα μεγάλο κομμάτι στην ανάπτυξη αλλά και στην δημιουργία του χαρακτήρα ενός παιδιού.
Μέσα από την αυτοεξυπηρέτηση νιώθουν
- ότι μεγαλώνουν,
- αυτονομούνται και
- είναι υπερήφανα για τις κατακτήσεις τους.
Ότι νιώθουν περήφανα το έβλεπα κάθε φορά που κατάφερναν να βάλλουν μόνα τους το μπουφάν τους και τα χειροκροτούσα ,,,,,,,,
Για να βοηθήσετε τα παιδιά σας καλύτερα:
- Να έχετε ρούχα που το παιδί θα νοιώθει άνετα με αυτά και υφές των ρούχων να μην του προκαλούν εκνευρισμό .
- Οργανώστε τα συρτάρια και τις ντουλάπες, ώστε να έχει την δυνατότητα το παιδί ανεξάρτητο να επιλέξει τα ενδύματα που θα φορέσει ανάλογα με την εποχή.
- Κάντε βοηθό το παιδί σας να συμμετέχει στην τακτοποίηση των ρούχων , ώστε να γνωρίζει που είναι η θέση τους,
- Επιλέξτε τα ρούχα τη προηγούμενη νύχτα μαζί με το παιδί, ώστε το επόμενο πρωί να γνωρίζει τι θα φορέσει
- Συνδυάστε τα βήματα του ντυσίματος με μελωδία ευχάριστη για το παιδί ώστε να έχει γνώση ότι τώρα έχει προγραμματισμένη διαδικασία,
- Διαλέξτε παπούτσια με βέλκρο ή ελαστικά κορδόνια και τοποθετήστε κρίκους στα φερμουάρ για καλύτερη λαβή.
- Στις περιπτώσεις όπου εντοπίζεται δυσκολία, στην ισορροπία επιλέξτε την καθιστή θέση,
- Ντύστε τα κουκλάκια ή ζωάκια μαζί με το παιδί, ώστε να εκπαιδευτεί στα βήματα της διαδικασίας
- Ξεκινήστε την διαδικασία μαζί με το παιδί, ολοκληρώνοντας αρχικά το τελευταίο στάδιο, κατόπιν τα δύο τελευταία και ούτω καθεξής.
- Επιβραβεύουμε το παιδί σε κάθε προσπάθεια του,,,,,,,,,είναι σημαντικό .
Παρακάτω θα δουν ένα βίντεο:
να θυμηθούν τα παιδιά που είχαν ξεκινήσει την εκμάθηση για το δέσιμο του κορδονιού.
και τώρα ώρα για παιχνίδι με την πλαστελίνη μου:
Μερικές ιδέες για το πώς μπορούμε να παίξουμε με την πλαστελίνη μας,,,,καλή διασκέδαση.
Σ' αυτήν την διεύθυνση μπορείτε να δείτε την συνταγή για σπιτική πλαστελίνη:
Από την εργοθεραπεύτρια
Φυτράκη Αγγελική
29 Απριλίου 2020
Τα χεράκια πλένω!
Κουταλώνη Κατερίνα (ΕΒΠ)
7 Απριλίου 2020
Αγαπητοί γονείς και μαθητές του ειδικού σχολείου μας,
Η ανθρωπότητά μας διανύει ένα πρωτόγνωρο φαινόμενο με δυσάρεστες συνέπειες και όλοι εμείς καλούμαστε να προσαρμοστούμε σε μία διαφορετική πραγματικότητα. Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, η σκέψη μου είναι κοντά σας, γιατί αντιλαμβάνομαι τις πρόσθετες δυσκολίες που αντιμετωπίζετε με τις αλλαγές που επέφερε αυτή η πανδημία στη λειτουργία της οικογένειάς σας και όχι μόνο. Τη χρονική αυτή στιγμή, σας προτείνω λοιπόν τα παρακάτω:
- Ενεργοποιήστε θετικά στοιχεία της προσωπικότητάς σας, που είμαι σίγουρη ότι όλοι διαθέτετε, όπως είναι το θάρρος, το χιούμορ, η υπομονή, η επιμονή, η φαντασία, η οργάνωση, η αλληλεγγύη, η ευγένεια, η ψυχική δύναμη, κλπ.
- Παρακολουθείτε με προσοχή τις ανησυχίες και τα συναισθήματα των παιδιών σας. Με ειλικρίνεια, μπορείτε να απαντάτε στα ερωτήματά τους, καθησυχάζοντάς τα ότι αυτή η δοκιμασία θα ξεπεραστεί, ότι θα νικήσουμε ενωμένοι τον κορονοϊό.
- Οποιαδήποτε χρονική στιγμή νιώσετε ότι αδυνατείτε να διαχειριστείτε αυτή τη φάση μόνοι σας, αναζητήστε άμεσα τη βοήθεια ειδικού, για να προστατεύσετε ό, τι πιο πολύτιμο έχετε, δηλαδή την ψυχική και σωματική υγεία, τόσο τη δική σας, όσο και των παιδιών σας, αλλά και την ισορροπία της οικογένειάς σας.
- Όσο παραμένετε στο σπίτι, οργανώστε το πρόγραμμα των παιδιών σας, με δραστηριότητες και συνήθειες συναφείς με τα ενδιαφέροντά τους. Ακόμη, είναι μία ευκαιρία τώρα που υπάρχει περισσότερο ελεύθερος χρόνος, τα παιδιά να εκπαιδευτούν σε κανόνες υγιεινής, να συμμετέχουν στην προετοιμασία του πρωινού και των άλλων γευμάτων της ημέρας, προκειμένου να γίνουν πιο υπεύθυνα και αυτόνομα.
- Προσπαθήστε να ενισχύσετε τις σχέσεις των μελών της οικογένειάς σας, μέσα από τον διάλογο και την αλληλεπίδραση (κηπουρική, μαγειρική, χειροτεχνίες, τραγούδι, χορός, παζλ, επιτραπέζια, κλπ).
- Διατηρήστε τους φιλικούς και συγγενικούς δεσμούς των παιδιών σας με αγαπημένα τους πρόσωπα (φίλος/-η, παππούς, γιαγιά, θείος/-α, κλπ). Επικοινωνήστε μαζί τους τηλεφωνικά ή διαδικτυακά.
Σας εύχομαι «Χαρούμενο Πάσχα» με αγάπη, αισιοδοξία, πίστη και ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο! Σας στέλνω μία θερμή αγκαλιά και σας προτρέπω να δείτε και να ακούσετε τα παρακάτω:
Παρακαλώ πολύ τους γονείς να επιλέξουν ποιο από τα παραπάνω βίντεο ταιριάζει περισσότερο με τις ανάγκες του παιδιού τους.
Είμαι στη διάθεση σας για ό,τι χρειαστείτε...
Κοινωνική Λειτουργός,
Μαλανδράκη Κατερίνα
Email: emmankater@gmail.com
7 Απριλίου 2020
Γεια σας παιδιά

Αγαπητοί γονείς ,η καραντίνα είναι μια κατάσταση η οποία μας βγάζει από τις καθημερινές μας ρουτίνες. Αυτή την περίοδο του αναγκαστικού εγκλεισμού στο σπίτι ας το δούμε σαν μια ευκαιρία να ενισχύσετε τις ΡΟΥΤΙΝΕΣ προσωπικής φροντίδας και προσωπικής υγιεινής των παιδιών σας (χωρίς την πίεση του χρόνου): χρήση τουαλέτας, πλύσιμο προσώπου, πλύσιμο δοντιών, ντύσιμο, προετοιμασία γεύματος, στρώσιμο κρεβατιού
Ρουτίνες που είναι σημαντικές για όλους......
Θα ξεκινήσουμε με το Ντύσιμο:
Αρχικά εξασκηθείτε στο γδύσιμο που είναι πιο εύκολο και προχωρήστε αργότερα στην διαδικασία της ένδυσης.
Προτιμήστε για αρχή ρούχα φαρδιά, με λάστιχο στη μέση για ευκολία, με βέλκρο ή μεγάλα κουμπιά και φερμουάρ και παπούτσια με βέλκρο.
Βοηθάει να τοποθετήσετε μια καρέκλα μπροστά από έναν καθρέπτη για να ντυθεί.
Τα ρούχα με στάμπες μπροστά βοηθάνε στο να καταλαβαίνει το παιδί και να ξεχωρίζει ποια μεριά πάει μπροστά και ποια πίσω. Σε περίπτωση που δεν έχει στάμπα το ρούχο, μπορεί να ξεχωρίσει το πίσω μέρος από τις ετικέτες που υπάρχουν μέσα στα ρούχα.
Αφήστε το από το προηγούμενο βράδυ να διαλέξει αυτά που θέλει να φορέσει και τοποθετήστε μαζί τα ρούχα πάνω στη καρέκλα, έχοντας πάνω - πάνω αυτό που είναι να φορέσει πρώτο και από κάτω τα υπόλοιπα με τη σειρά που είναι να τα βάλει, π.χ. κάλτσες, μπλούζα, παντελόνι.
Δώστε του χρόνο για να τα καταφέρει, όση ώρα και αν του πάρει. Κάθε αρχή και δύσκολη. Φορά τη φορά θα γίνετε καλύτερο και πιο γρήγορο.( Κάθε φορά επιμένουμε π,χ να μπορεί να βάλει μόνο του τη μπλούζα μόλις το κατακτήσει πάμε για επόμενο)
Μπορείτε να το βοηθάτε λεκτικά για το τι πρέπει να κάνει.
Όταν φοράει τη μπλούζα του, ζητήστε του να βάζει πρώτα το κεφάλι και μετά τα χέρια.
Είναι πιο εύκολο τα κουμπιά να τα κουμπώνει από κάτω προς τα πάνω.
Οι κάλτσες με χρωματιστή πτέρνα το βοηθάει να ξέρει ποια μεριά πάει από κάτω. Είναι πιο εύκολο να βάζει τα παπούτσια του όταν κάθεται στο τελευταίο σκαλοπάτι ή σε χαμηλό σκαμπό, απ᾽ ότι να κάθεται στο πάτωμα ή τη καρέκλα.
Μάθετε στο παιδί σας πάντα τα βρώμικα ρούχα να τα πετάει στο καλάθι με τα άπλυτα.
Κάθε φορά θα αναφέρω και άλλη Δραστηριότητα Καθημερινής Ζωής.
Προτεινόμενα: ΣΝΑΚ ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΙΕΓΕΡΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ:
Τσίχλες διαφόρων γεύσεων
Φρουτόκρεμες
Πόση παχύρευστων υγρών όπως τα smoothies
Πόση υγρών από μπουκάλια ή παγούρια με στόμιο για απομύζηση
Μαλάκα κουλουράκια ή ψωμί
Άψητα τοστ
Κέικ
Μαλακές ή τραγανές μπάρες δημητριακών, παστέλι
Αποξηραμένα φρούτα όπως σταφίδες, βερίκοκα, δαμάσκηνα
Και τέλος μια κατασκευή για την άνοιξη

Υλικά
- Μπατονέτες
- Καπάκι κίτρινο, μαλλί κίτρινο ή ένα χάρτινο κύκλο κίτρινο για τους στήμονες
- Σύρμα πίπας ή ένα καλαμάκι πράσινο ή απλώς με μαρκαδόρο ένα πράσινο κοτσάνι
- Κόλλα
- Ένα χαρτί κάνσον ή το καπάκι από κουτί παπουτσιών κολλάμε από την εσωτερική μεριά και..... έτοιμος ο πίνακας
Από την εργοθεραπεύτρια
Φυτράκη Αγγελική
7 Απριλίου 2020
Το άγχος αποτελεί μία φυσιολογική αντίδραση του οργανισμού απέναντι σε έναν ενδεχόμενο κίνδυνο. Εκδηλώνεται με σωματικά συμπτώματα όταν ο εγκέφαλος εκτιμήσει πως υπάρχει κίνδυνος. Αρκετές φορές βέβαια η εκτίμηση που κάνει ο εγκέφαλος δεν ανταποκρίνεται σε πραγματική απειλή. Γενικότερα, το άγχος είναι ένας μηχανισμός προστασίας και κινητοποίησης απέναντι σε καταστάσεις που απαιτούν την άμεση αντίδρασή μας και μας βοηθάει να προσαρμοστούμε σε θετικά αλλά και αρνητικά συμβάντα.
Η αβεβαιότητα που έχει δημιουργήσει η κατάσταση που βιώνουμε σήμερα με την εμφάνιση του ιού, μας προκαλεί αναστάτωση και άγχος στην διαχείριση των συνθηκών αντιμετώπισης αλλά και εξόδου από τις έντονες συνθήκες ετοιμότητας. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες δραστηριότητες και συμπεριφορές που μας βοηθάνε να αφήσουμε πίσω μας τα δυσάρεστα συναισθήματα και να δούμε πιο αισιόδοξα την κατάσταση.
7 tips για να διαχειριστείς το άγχος που σου προκαλεί ο κορονοϊός
Οτιδήποτε θελήσετε είμαι στη διάθεσή σαςείτε τηλεφωνικά είτε στο e-mail μου:pantelis_dimitriou@yahoo.grΨυχολόγος,Παντελής Δημητρίου
31 Μαρτίου 2020
Αγαπητοί γονείς , μικρά και μεγάλα μου παιδιά ελπίζω να είστε καλά και να μένετε σπίτι. Είμαι πολύ χαρούμενη που θα μπορούμε να τα λέμε και να μαθαίνω τα νέα σας.
Αλλά μην ξεχνιόμαστε πάμε να πλύνουμε χέρια μας:
Έτσι γινόμαστε πιο δυνατοί και μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αυτόν τον επίμονο και ζαβολιάρη κορωνοιό ...... μα πάμε να τον γνωρίσουμε:
Είδατε έχουμε όλοι μας ένα μαγικό όπλο που τον διώχνει ......μακριά μας.
Πάμε τώρα να οργανωθούμε :
- πάρτε μαρκαδόρους ,ξυλομπογιάδες ,γόμες, μολύβια, χαρτιά ,κόλλες στικ που έχετε στο σπίτι βάλτε τα σε ένα χάρτινο κουτί παπουτσιών .
- πάρτε παλιά περιοδικά, χρωματιστά χαρτόνια από διάφορες συσκευασίες, καλαμάκια ,πλαστελίνη, μικρά κομμάτια από ύφασμα ...και (ένα παιδικό) το ψαλίδι μας.. και βάλτε τα σε ένα άλλο κουτί παπουτσιών .
Αυτά θα είναι τα εργαλεία σας για να δημιουργήσετε αλλά και δουλέψετε τις εργασίες που θα σας βάζουν οι δασκάλες σας,
αυτά προς το παρόν......
Α ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΑ;
ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ
1. Κάντε σφιχτές αγκαλιές.
2. Περπατήστε με τα χέρια.
3. Σπρώξτε στον τοίχο ή καρέκλες.
4. Φορέστε ένα βαρύ γιλέκο ή ένα φορτωμένο μαξιλάρι ή σακίδιο.
5. Παίξτε με μαλακά μπαλάκια ή δημιουργήστε τα δικά σας, γεμίζοντας κάλτσες με όσπρια ή ρύζι. Μπορούμε να παίξουμε και με τα πλαστικά γάντια μίας χρήσης είτε γεμίζοντας τα με νερό, είτε ζωγραφίζοντας τα.
6. Πιείτε χυμούς ή νερό με καλαμάκι και κάντε μπουρμπουλήθρες φυσώντας στο καλαμάκι.
7. Γίνετε σάντουιτς χρησιμοποιώντας τις κουβέρτες ή τα μαξιλάρια του καναπέ για να φτιάξετε τούνελ ή σπιτάκια.
8. Σπρώξτε βαριά κουτιά.
9. Κάντε μασάζ μετά το μπάνιο.
10. Παίξτε κάνοντας δουλειές στον κήπο, χρησιμοποιώντας τις τσουγκράνες, το σκαλιστήρι και το φτυάρι. Σκάψτε στο σκληρό χώμα και φυτέψτε κάτι. Μπορείτε και σε γλάστρα.
11. Πηδήξτε στο κρεβάτι ή στον καναπέ.
12. Παίξτε παιχνίδια κρυμμένου θησαυρού με αντικείμενα που θα κρύψετε κάτω από βαριές κουβέρτες ή παπλώματα.
13. Γεμίστε ένα πλαστικό φορτηγό ή μπουλντόζα με χαλίκια ή άμμο και παίξτε μαζί του.
14. Πηδήξτε από μαξιλάρι σε μαξιλάρι. Μπορείτε να γεμίσετε μια παπλωματοθήκη με διάφορα μαξιλάρια και να την τοποθετήσετε σε ένα ασφαλές μέρος του σπιτιού, προκειμένου να πηδήξετε με ασφάλεια πάνω της.
15. Πηγαίνετε έξω για βόλτα και περπάτημα. Περπατήστε ξυπόλυτοι στην παραλία αλλά και μέσα στο σπίτι.
16. Όταν παίζετε προτιμήστε να είναι ξαπλωμένος με την κοιλιά.
17. Διαβάστε του παραμύθια ή ακούστε μουσική σε κουνιστή πολυθρόνα (εφόσον έχετε).
18. Βάλτε το να κάνει σαπουνόφουσκες και να προσπαθεί να τις σκάσει με τα χέρια του.
19. Φτιάξτε παγάκια από χυμούς, θρυμματίστε τα ελαφρώς και δώστε τα στο παιδί να τα μασουλάει.
20. Μπορείτε να δώσετε κάποιο σνάκ όπου θα το μασουλάει για αρκετή ώρα, όπως μια μπάρα δημητριακών ή ένα παστέλι.
21. Όταν μαγειρεύετε, αφήστε το παιδί να σας βοηθήσει. Να ανακατέψει με μια κουτάλα υλικά που δεν ανακατεύονται εύκολα ώστε να βρεί μυική αντίσταση ή φτιάξτε ζύμη και πλάστε κουλουράκια ή κρύψτε μέσα πραγματάκια.
22. Γεμίστε κουτιά με διάφορα υλικά όπως φακές, σιμιγδάλι, βρασμένα ζυμαρικά και κρύψτε μέσα αντικείμενα που τον ενδιαφέρουν.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ
ΦΥΤΡΑΚΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
31 Μαρτίου 2020
Αγαπητοί γονείς και μαθητές, ο τρόπος ζωής μας αυτή την στιγμή επηρεάζεται από την παρουσία του ιού αλλά επηρεάζει και πολλούς άλλους τομείς της καθημερινότητάς μας.
Κύριο χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι η απότομη αλλαγή και το άγχος να ανταπεξέλθουμε σε όλη αυτή τη διαρκώς μεταβαλλόμενη διαδικασία. Το αποτέλεσμα των απότομων αλλαγών είναι η παρουσία μιας σειράς συναισθηματικών σταδίων έως ότου να φτάσουμε στο σημείο να αποδεχτούμε την πραγματικότητα (σοκ - άρνηση - θλίψη - θυμός - αποδοχή - προσαρμογή στην πραγματικότητα).
Στο ενδιάμεσο αυτών των σταδίων μπορούμε να κάνουμε αρκετά ώστε να μετριάσουμε την ένταση των συναισθηματικών εκδηλώσεων, τόσο των δικών μας ως ενήλικες, όσο και των παιδιών.
Αρχικά, η επιείκεια με τον εαυτό μας και με τους άλλους θα μας δώσει τη δυνατότητα να κατανοούμε καλύτερα τις καταστάσεις και να μην επιρρίπτουμε ευθύνες, αποφεύγοντας έτσι τις συγκρούσεις.
Αποφεύγουμε να κρατάμε μυστικά, επειδή η στάση αυτή θα ενισχύσει το φόβο και τις αγχωτικές εκδηλώσεις. Αντικαθιστούμε τα μυστικά και την απόκρυψη πληροφοριών με ειλικρινή επικοινωνία.
Πριν μιλήσουμε στα παιδιά, προσπαθούμε πρώτα να αντιμετωπίσουμε τα δικά μας αρνητικά συναισθήματα και μετά να διαχειριστούμε τις συμπεριφορές που τους προκαλούν αναστάτωση.
Οργανώνουμε τις καθημερινές ενασχολήσεις που ενισχύουν τις κοινωνικές δεξιότητες, όπως είναι η τακτοποίηση του δωματίου, ο τρόπος που χαιρετάμε για να
είμαστε ασφαλείς από τον ιό, ωράριο φαγητού και χαλάρωσης, όρια στις δραστηριότητες που γίνεται χρήση Η/Υ, tablet ή κινητού τηλεφώνου.
Πάντα πρέπει να σκεφτόμαστε πως τα παιδιά δεν είναι σε θέση να περιορίσουν την ανάγκη τους για εξωστρέφεια και κινητική διαδικασία εξαιτίας ηλικίας και αναγκών. Ως ΣΤΟΧΟ θα πρέπει να έχουμε την συναισθηματική τους αποφόρτιση, τη συνέχιση των δραστηριοτήτων τους όπως πριν την πανδημία με κινητικά παιχνίδια, βίντεο ψυχοεκπαίδευσης, βιβλία, παιχνίδια εκπαιδευτικού περιεχομένου, διατήρηση της επαφής με τα σχολικά αντικείμενα και στοχοπροσήλωση στη διατήρηση της υγιεινής και των θετικών στοιχείων που συμβαίνουν στην καθημερινότητα.
Σε κάθε περίπτωση καθησυχάζουμε και εξηγούμε πως είναι κάτι παροδικό όλο αυτό, μία μπόρα που θα περάσει και εμείς με τη στάση μας βοηθάμε να περάσει πιο γρήγορα!
Οτιδήποτε θελήσετε είμαι στη διάθεσή σας
είτε τηλεφωνικά είτε στο e-mail μου:
Ψυχολόγος,
Παντελής Δημητρίου
31 Μαρτίου 2020
Γεια σας αγαπημένα μου παιδιά !
Εύχομαι να είστε όλοι καλά και εσείς και οι οικογένειές σας. Ελπίζω να περάσουν γρήγορα οι μέρες και να βρεθούμε ξανά όλοι μαζί στο σχολείο! Μέχρι τότε να είστε προσεκτικοί και να τηρείτε τους κανόνες! Σας στέλνω μερικές εικόνες για να μην ξεχνάτε το βασικότερο το πλύσιμο των χεριών σας και ειδικά μετά την τουαλέτα. Βάζω και λίγες ιδέες που μπορείτε να διασκεδάσετε για λίγο έχοντας υλικά όπως: πλαστελίνη, χαρτί Α4, κόλλα, ζυμαρικά και όσπρια!
Σας φιλώ!
η κυρία Ελένη (Ε.Β.Π)